Thursday, October 20, 2011

My Clever Son

Seronok sekarang tengok Afif dah pandai buat apa kita suruh.Pagi tadi aku tengah mandi dengar dah dia bangun.Dok mengamuk cari aku.Lepas tue dengar suara Afif depan pintu bilik air.Tunggu aku keluar, sambil mulut dok sebut "Ayah..Ayah".Aku menyahut senyap la kejab.Lepas aku habis siap layan la dia kejab.Sambil melayan aku melawak dengan Afif cakap "Adik uh uh busuk la".Mengekek gelak Afif.Dah cukup masa,aku cakap "Ayah nak gi sekolah dah ni.Meh salam".Aku hulur tangan terus sambut tangan aku,tunduk kepala cium tangan.Lepas tue cakap "Meh ayah sayang pulak'.Hulur pipi lak suruh aku sayang.Pandai sungguh.Tapi bila aku cakap "Ok nak gi dah".Tetiba terus gi salam tangan ibu terus naik atas riba aku.Salam jer dengan aku,tapi tetap tak bagi gak aku gi sekolah.Menangis sakan la bila aku pergi sekolah jugak.Akal sungguh nak ikut.

Wednesday, October 19, 2011

Afif The Drift Driver

Afif & Monster Truck

Afif Makan Nasi Goreng

Hello All

Kesibukan fokus kepada UPSR menyebabkan lama sungguh aku tak update blog ini.Banyak telah berlaku namun belum masanya lagi untuk bercerita.Memandangkan sekarang tengah sibuk berkursus di Institut Pendidikan Guru Malaysia Kampus Darulaman selama 3 hari.Kursus Pedagogy Enhancement for English Language Teachers.Ini merupakan phase ketiga,phase terakhir.Jumlah hari kursus ialah 9 hari.Kena buat assigment dan siapkan folder tugasan.Aduhai kerja tak habis-habis.